شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

قیمت پارتیشن اداری

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

نکاتی برای چیدمان اتاق کارمندان

مبلمان اداری استاندارد برای ایجاد فضایی مناسب جهت رفاه کارمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. فضای استاندارد به فضایی می‌گویند كه تمام نیازهای افراد در آن فضا را تأمین کند و با نوع كاربری متناسب باشد. با توجه به این تعریف از فضای استاندارد، دکوراسیون اتاق کارکنان هم باید متناسب با کار آنها باشد. به طور کل، کارمندان یک سوم از زمان زندگی خود را در محیط کار می‌گذرانند و همین امر لزوم اهمیت دلچسب بودن فضا را تأیید می‌کند. درضمن، محیط کار بسیار در بهره‌وری کارمندان تأثیرگذار است به همین دلیل در انتخاب مبلمان اداری باید حساسیت زیادی داشت.


بهترین نوع چیدمان برای اتاق کار کارمندان

مبلمان اداری استاندارد برای ایجاد فضایی مناسب جهت رفاه کارمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. فضای استاندارد به فضایی می‌گویند كه تمام نیازهای افراد در آن فضا را تأمین کند و با نوع كاربری متناسب باشد. با توجه به این تعریف از فضای استاندارد، دکوراسیون اتاق کارکنان هم باید متناسب با کار آنها باشد. به طور کل، کارمندان یک سوم از زمان زندگی خود را در محیط کار می‌گذرانند و همین امر لزوم اهمیت دلچسب بودن فضا را تأیید می‌کند. درضمن، محیط کار بسیار در بهره‌وری کارمندان تأثیرگذار است به همین دلیل در انتخاب مبلمان اداری باید حساسیت زیادی داشت.

چیدمان اتاق کارمندان


  • اتاق کارمندان باید طوری طراحی شود که فرد در آن احساس راحتی کند و آزادی نسبی او به خطر نیفتد و فعالیتش برای دیگر کارکنان ایجاد مزاحمت نکند.
  • اگر طراحی اتاق کارکنان به طور عمومی باشد، بهتر است کارمندانی که حوزه فعالیت آنها با هم مرتبط است، در یک فضا و در کنار هم باشند.
  • میزهای کارمندی باید طوری در کنار هم قرار گیرند که هر کس حریم خصوصی مشخصی داشته باشد. با استفاده از پارتیشن جداکننده بین میزها حریم خصوصی کارمندان حفظ می‌شود و اختلال کمتری در عملکرد آنها دیده خواهد شد. این سیستم برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجهیزات بسیار مناسب است و البته نسبت به دیوارهای قطور حجم کمتری را اشغال می‌کند.
  • برای محاسبه فضای میان میزها نشسته یا ایستاده بودن کارکنان را در نظر می‌گیرند. این فاصله دست‌کم باید 10 متر باشد. صندلی‌های چرخ‌دار، قابل تنظیم، مبله و دارای پشتی برای تکیه دادن گزینه‌های مناسب‌تری هستند.
  • در چیدمان اتاق کارمندان اینکه افراد روبه‌روی هم نباشند مهم است، زیرا ممکن است موجب حواس پرتی همدیگر شوند.
  • در صورت کوچک بودن فضا حتی با کتابخانه و وسایل دکوری دیگر هم می‌توان بخش‌ها را از هم جدا کرد. با پارتیشن‌های شیشه‌ای نیمه مات علاوه بر جداسازی دو بخش به بخش میانی که در معرض نورگیری نیست هم نور می‌رسد.
  • با معماری درست می‌توان تمام ایرادها را با کمترین هزینه برطرف کرد. استفاده از کاغذ دیواری‌هایی که طرح کتابخانه دارند، علاوه بر رسمی‌تر نشان دادن فضای کار، نبود فضای کافی برای اجرای کتابخانه را پنهان می‌کنند.
  • مبلمان مناسب از عناصر مهم طراحی اتاق‌های كار کارمندان است. مبلمان باید با رنگ و فضای اتاق‌ها هماهنگ باشد و نحوه قرارگیری آنها باید به طوری باشد که افراد بدون مزاحمت و در صورت لزوم با هم تعامل داشته باشند.
  • برای اتاق کارهای کوچک سبک‌های مدرن خیلی جوابگو هستند. میز و صندلی ساده که خط‌های صاف دارند، فضا را منظم‌تر می‌کنند و اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.
  • استفاده از رنگ‌های روشن برای دیوار و کف اتاق فضا را بازتر نشان می‌دهد. به کار بردن رنگ‌های تیره در فضاهای کوچک اشتباه است. انتخاب رنگ‌‌های گرم برای عناصر تزئینی روی میز و اتاق صمیمیت بیشتری به فضا می‌بخشد.
  • نورپردازی همه جا اهمیت خاصی دارد. کار کردن در اتاق زیر نور مهتابی ممکن است به چشمتان فشار آورد. فضای اتاق خود را با اضافه کردن نور تغییر دهید. افزودن چراغ دکوری جلوه و نمای اتاق کار را تغییر خواهد داد. نورپردازی صحیح تأثیر مثبتی بر کارمندان می‌گذارد و در نورانی به نظر رسیدن و بزرگ‌تر شدن فضا نقش بسزایی دارد.
  • وسایل پرکاربرد روی میز مانند قلمدان را با سلیقه شخصی خودتان تزئین کنید. به‌جای سبدی سیاه برای نگهداری کاغذها از سبدهای رنگی استفاده کنید. برای اینکه میز کارتان جلوه داشته باشد از رنگ‌ها بیشتر در آن استفاده کنید.
  • همه ادارات به کارمندان اجازه می‌دهند اتاق کار خود را به‌طور شخصی تزئین کنند. نظر من این است که شکل میز هر کارمندی تاحدودی نشانگر شخصیت او است.
  • نگه داشتن گلدان روی میز کار فضا را زیبا و زنده می‌کند. گیاهان را در جای مناسبی روی میز قرار دهید. آنها را دور از کامپیوتر و دیگر تجهیزات برقی و لوازم روی میز بگذارید تا در صورت افتادن ناگهانی در زمان آب دادن مشکل جدی پیش نیاید.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.



یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.

نوع فایلینگ اداری به فاکتورهای مختلفی وابسته است که مهم ترین آن ها فضای اتاق و محل کار است، همچنین باید در نظر گرفت که این سیستم فایلینگ و طبقه بندی قرار است در کدام قسمت اتاق قرار بگیرد. این برنامه ریزی ها پیش از اجرای پروژه، ضروری و حیاتی است و باعث می شود تا نتیجه حداکثری از کار گرفته شود. این نتیجه حداکثری با آراستگی و نظم محیط همراه با دسترسی آسان به مدارک و وسایل مورد نیاز در حین کار میسر می شود.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

چگونه می توان نظم و ترتیب را در اتاق های اداری برقرار کرد؟

فایلینگ اداری از فاکتورهای مهم ایجاد نظم در محیط کار به حساب می آید و شامل کمد، میز و قفسه هایی است که وسایل کار، کتاب ها و اسناد با نظم و ترتیب در آن ها چیده می شود. این سیستم همچنین به مدرن و آراسته بودن محیط کمک شایانی می کند. در بسیاری از موارد آشفتگی های اتاق و به هم ریختگی میز کارمندان ذهن آن ها را درگیر کرده و از راندمان کاری مجموعه می کاهد. تنها با یک طراحی هوشمندانه در محل کار می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

به دلیل اهمیت فایلینگ در سرعت بخشیدن به روند کار و منظم کردن محل کار، اجرای آن به کسانی توصیه می شود که خواهان افزایش راندمان کاری و بالا رفتن زیبایی های بصری محیط هستند.

از ویژگی های فایلینگ اداری می توان به بهره گیری از فضاهای بلا استفاده اشاره کرد؛ با این راهکار علاوه بر افزایش فضا می توان به زیبایی و کارآیی محیط کار افزود؛ چرا که فایلینگ های اداری نقش مهمی در شکل دهی به مکان دارند. این امکانات همچنین رویای داشتن دفتر کار و اتاقی مرتب را برای کارمندان محقق می کند.

این فایلینگ ها توسط شرکت های طراحی مبلمان اداری ساخته می شوند و تنوع بالایی در شکل و اندازه خود دارند. در سال های اخیر و پس از رایج شدن این نوع از کمدها و مبلمان اداری، شرکت های طراحی و تولید از متریال مختلفی برای ساخت و اجرای آن ها استفاده کردند. متریال ساخته شده در این وسایل می تواند چوب، ام دی اف، فلز و یا ترکیبی از هر دو باشد. برای انتخاب متریال مناسب بهتر است با کارشناسان شرکت های طراحی و اجرای مبلمان و سیستم فایلینگ اداری مشورت کنید تا آن ها کارآمد ترین نوع سیستم فایلینگ با توجه به جنس و اندازه را به شما معرفی کنند. ساخت فایلینگ اداری هر شرکت بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون و معماری داخلی آن باشد تا بهینه سازی فضا و زیبایی آن به حداکثر برسد. بهتر است سیستم فایلینگ هر دفتر کار با توجه به فضای آن به صورت اختصاصی ساخته شود تا بدین ترتیب امنیت اسناد و مدارک موجود حفظ شود و از فضاهای پرت موجود در اتاق نیز به خوبی استفاده شود.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.



یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.

نوع فایلینگ اداری به فاکتورهای مختلفی وابسته است که مهم ترین آن ها فضای اتاق و محل کار است، همچنین باید در نظر گرفت که این سیستم فایلینگ و طبقه بندی قرار است در کدام قسمت اتاق قرار بگیرد. این برنامه ریزی ها پیش از اجرای پروژه، ضروری و حیاتی است و باعث می شود تا نتیجه حداکثری از کار گرفته شود. این نتیجه حداکثری با آراستگی و نظم محیط همراه با دسترسی آسان به مدارک و وسایل مورد نیاز در حین کار میسر می شود.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

چگونه می توان نظم و ترتیب را در اتاق های اداری برقرار کرد؟

فایلینگ اداری از فاکتورهای مهم ایجاد نظم در محیط کار به حساب می آید و شامل کمد، میز و قفسه هایی است که وسایل کار، کتاب ها و اسناد با نظم و ترتیب در آن ها چیده می شود. این سیستم همچنین به مدرن و آراسته بودن محیط کمک شایانی می کند. در بسیاری از موارد آشفتگی های اتاق و به هم ریختگی میز کارمندان ذهن آن ها را درگیر کرده و از راندمان کاری مجموعه می کاهد. تنها با یک طراحی هوشمندانه در محل کار می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

به دلیل اهمیت فایلینگ در سرعت بخشیدن به روند کار و منظم کردن محل کار، اجرای آن به کسانی توصیه می شود که خواهان افزایش راندمان کاری و بالا رفتن زیبایی های بصری محیط هستند.

از ویژگی های فایلینگ اداری می توان به بهره گیری از فضاهای بلا استفاده اشاره کرد؛ با این راهکار علاوه بر افزایش فضا می توان به زیبایی و کارآیی محیط کار افزود؛ چرا که فایلینگ های اداری نقش مهمی در شکل دهی به مکان دارند. این امکانات همچنین رویای داشتن دفتر کار و اتاقی مرتب را برای کارمندان محقق می کند.

این فایلینگ ها توسط شرکت های طراحی مبلمان اداری ساخته می شوند و تنوع بالایی در شکل و اندازه خود دارند. در سال های اخیر و پس از رایج شدن این نوع از کمدها و مبلمان اداری، شرکت های طراحی و تولید از متریال مختلفی برای ساخت و اجرای آن ها استفاده کردند. متریال ساخته شده در این وسایل می تواند چوب، ام دی اف، فلز و یا ترکیبی از هر دو باشد. برای انتخاب متریال مناسب بهتر است با کارشناسان شرکت های طراحی و اجرای مبلمان و سیستم فایلینگ اداری مشورت کنید تا آن ها کارآمد ترین نوع سیستم فایلینگ با توجه به جنس و اندازه را به شما معرفی کنند. ساخت فایلینگ اداری هر شرکت بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون و معماری داخلی آن باشد تا بهینه سازی فضا و زیبایی آن به حداکثر برسد. بهتر است سیستم فایلینگ هر دفتر کار با توجه به فضای آن به صورت اختصاصی ساخته شود تا بدین ترتیب امنیت اسناد و مدارک موجود حفظ شود و از فضاهای پرت موجود در اتاق نیز به خوبی استفاده شود.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.



یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.

نوع فایلینگ اداری به فاکتورهای مختلفی وابسته است که مهم ترین آن ها فضای اتاق و محل کار است، همچنین باید در نظر گرفت که این سیستم فایلینگ و طبقه بندی قرار است در کدام قسمت اتاق قرار بگیرد. این برنامه ریزی ها پیش از اجرای پروژه، ضروری و حیاتی است و باعث می شود تا نتیجه حداکثری از کار گرفته شود. این نتیجه حداکثری با آراستگی و نظم محیط همراه با دسترسی آسان به مدارک و وسایل مورد نیاز در حین کار میسر می شود.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

چگونه می توان نظم و ترتیب را در اتاق های اداری برقرار کرد؟

فایلینگ اداری از فاکتورهای مهم ایجاد نظم در محیط کار به حساب می آید و شامل کمد، میز و قفسه هایی است که وسایل کار، کتاب ها و اسناد با نظم و ترتیب در آن ها چیده می شود. این سیستم همچنین به مدرن و آراسته بودن محیط کمک شایانی می کند. در بسیاری از موارد آشفتگی های اتاق و به هم ریختگی میز کارمندان ذهن آن ها را درگیر کرده و از راندمان کاری مجموعه می کاهد. تنها با یک طراحی هوشمندانه در محل کار می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

به دلیل اهمیت فایلینگ در سرعت بخشیدن به روند کار و منظم کردن محل کار، اجرای آن به کسانی توصیه می شود که خواهان افزایش راندمان کاری و بالا رفتن زیبایی های بصری محیط هستند.

از ویژگی های فایلینگ اداری می توان به بهره گیری از فضاهای بلا استفاده اشاره کرد؛ با این راهکار علاوه بر افزایش فضا می توان به زیبایی و کارآیی محیط کار افزود؛ چرا که فایلینگ های اداری نقش مهمی در شکل دهی به مکان دارند. این امکانات همچنین رویای داشتن دفتر کار و اتاقی مرتب را برای کارمندان محقق می کند.

این فایلینگ ها توسط شرکت های طراحی مبلمان اداری ساخته می شوند و تنوع بالایی در شکل و اندازه خود دارند. در سال های اخیر و پس از رایج شدن این نوع از کمدها و مبلمان اداری، شرکت های طراحی و تولید از متریال مختلفی برای ساخت و اجرای آن ها استفاده کردند. متریال ساخته شده در این وسایل می تواند چوب، ام دی اف، فلز و یا ترکیبی از هر دو باشد. برای انتخاب متریال مناسب بهتر است با کارشناسان شرکت های طراحی و اجرای مبلمان و سیستم فایلینگ اداری مشورت کنید تا آن ها کارآمد ترین نوع سیستم فایلینگ با توجه به جنس و اندازه را به شما معرفی کنند. ساخت فایلینگ اداری هر شرکت بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون و معماری داخلی آن باشد تا بهینه سازی فضا و زیبایی آن به حداکثر برسد. بهتر است سیستم فایلینگ هر دفتر کار با توجه به فضای آن به صورت اختصاصی ساخته شود تا بدین ترتیب امنیت اسناد و مدارک موجود حفظ شود و از فضاهای پرت موجود در اتاق نیز به خوبی استفاده شود.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.



یکی از ویژگی های یک دفتر کار خوب، نظم و ترتیب آن است. نظم و ترتیب در یک دفتر اداری علاوه بر قرار گرفتن آیتم ها و المان ها در جای خود به دسترسی ساده به اسناد و مدارک مورد نیاز در حین کار نیز احتیاج دارد، از این رو سیستم های فایلینگ اداری در یک اتاق کار نقش مهم و اساسی پیدا خواهند کرد.

نوع فایلینگ اداری به فاکتورهای مختلفی وابسته است که مهم ترین آن ها فضای اتاق و محل کار است، همچنین باید در نظر گرفت که این سیستم فایلینگ و طبقه بندی قرار است در کدام قسمت اتاق قرار بگیرد. این برنامه ریزی ها پیش از اجرای پروژه، ضروری و حیاتی است و باعث می شود تا نتیجه حداکثری از کار گرفته شود. این نتیجه حداکثری با آراستگی و نظم محیط همراه با دسترسی آسان به مدارک و وسایل مورد نیاز در حین کار میسر می شود.

اتاقی مرتب با استفاده از فایلینگ اداری

چگونه می توان نظم و ترتیب را در اتاق های اداری برقرار کرد؟

فایلینگ اداری از فاکتورهای مهم ایجاد نظم در محیط کار به حساب می آید و شامل کمد، میز و قفسه هایی است که وسایل کار، کتاب ها و اسناد با نظم و ترتیب در آن ها چیده می شود. این سیستم همچنین به مدرن و آراسته بودن محیط کمک شایانی می کند. در بسیاری از موارد آشفتگی های اتاق و به هم ریختگی میز کارمندان ذهن آن ها را درگیر کرده و از راندمان کاری مجموعه می کاهد. تنها با یک طراحی هوشمندانه در محل کار می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

به دلیل اهمیت فایلینگ در سرعت بخشیدن به روند کار و منظم کردن محل کار، اجرای آن به کسانی توصیه می شود که خواهان افزایش راندمان کاری و بالا رفتن زیبایی های بصری محیط هستند.

از ویژگی های فایلینگ اداری می توان به بهره گیری از فضاهای بلا استفاده اشاره کرد؛ با این راهکار علاوه بر افزایش فضا می توان به زیبایی و کارآیی محیط کار افزود؛ چرا که فایلینگ های اداری نقش مهمی در شکل دهی به مکان دارند. این امکانات همچنین رویای داشتن دفتر کار و اتاقی مرتب را برای کارمندان محقق می کند.

این فایلینگ ها توسط شرکت های طراحی مبلمان اداری ساخته می شوند و تنوع بالایی در شکل و اندازه خود دارند. در سال های اخیر و پس از رایج شدن این نوع از کمدها و مبلمان اداری، شرکت های طراحی و تولید از متریال مختلفی برای ساخت و اجرای آن ها استفاده کردند. متریال ساخته شده در این وسایل می تواند چوب، ام دی اف، فلز و یا ترکیبی از هر دو باشد. برای انتخاب متریال مناسب بهتر است با کارشناسان شرکت های طراحی و اجرای مبلمان و سیستم فایلینگ اداری مشورت کنید تا آن ها کارآمد ترین نوع سیستم فایلینگ با توجه به جنس و اندازه را به شما معرفی کنند. ساخت فایلینگ اداری هر شرکت بهتر است با توجه به سبک دکوراسیون و معماری داخلی آن باشد تا بهینه سازی فضا و زیبایی آن به حداکثر برسد. بهتر است سیستم فایلینگ هر دفتر کار با توجه به فضای آن به صورت اختصاصی ساخته شود تا بدین ترتیب امنیت اسناد و مدارک موجود حفظ شود و از فضاهای پرت موجود در اتاق نیز به خوبی استفاده شود.

مبلمان اداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

وجود یک ست مبلمان اداری خوب و استاندارد در محل کار علاوه بر حفظ پرستیژ شرکت و دفتر کار، به راحتی و آسایش کارمندان کمک می کند. البته دانستن این نکته که مبلمان اداری تا حدود زیادی بستگی به مساحت دفتر، تعداد کارمندان و نوع بیزنس شما دارد، نیز بسیار مهم است. البته این بدان معنی نیست که اهمیت چیدمان اصولی در فضاهای کوچک را فراموش کنیم؛ در نهایت شگفتی باید بگوییم که این اصول در محیط های کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، چرا که در این صورت کم بودن وسعت، بر ارزش فضای در دسترس افزوده شده و مکان هایی با پرت کمتری در دفتر کار وجود خواهد داشت. به دلیل گران بودن هزینه ملک نیز باید بدانید که اغلب کسب و کارها تمایل به کار در جایی کوچک را دارند چرا که این کار هزینه ها را به میزان زیادی کاهش می دهد.



وجود یک ست مبلمان اداری خوب و استاندارد در محل کار علاوه بر حفظ پرستیژ شرکت و دفتر کار، به راحتی و آسایش کارمندان کمک می کند. البته دانستن این نکته که مبلمان اداری تا حدود زیادی بستگی به مساحت دفتر، تعداد کارمندان و نوع بیزنس شما دارد، نیز بسیار مهم است. البته این بدان معنی نیست که اهمیت چیدمان اصولی در فضاهای کوچک را فراموش کنیم؛ در نهایت شگفتی باید بگوییم که این اصول در محیط های کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، چرا که در این صورت کم بودن وسعت، بر ارزش فضای در دسترس افزوده شده و مکان هایی با پرت کمتری در دفتر کار وجود خواهد داشت. به دلیل گران بودن هزینه ملک نیز باید بدانید که اغلب کسب و کارها تمایل به کار در جایی کوچک را دارند چرا که این کار هزینه ها را به میزان زیادی کاهش می دهد.

مبلمان اداری کارمندان در یک دفتر چه تفاوت هایی دارد؟

در یک دفتر کار ممکن است میز کارمندان مختلف بر اساس سمت و یا رتبه شغلی آن ها متفاوت باشد. در این مکان ها میز منشی نیز تا حدود زیادی با کارمندان دیگر متفاوت است چرا که نحوه کار منشی و ضروریاتی که برای انجام کار خود به آن ها نیاز دارد و همچنین دفاتر و اسنادی که باید در دسترس داشته باشد میز کار او را نسب به سایر کارمندان متفاوت می کند. جای لوازم مربوط به کار منشی مثل کامپیوتر، پرینتر، فکس و اسکنر نیز باید به درستی مشخص شده باشد تا او به هنگام کار به آن ها دسترسی داشته باشد. در مجموع در بیشتر دفاتر اداری میز منشی ها و مسئول دفتر ها بزرگ تر و کامل تر است و این ها همه در راستای بهینه سازی کار منشی و به تبع آن کل مجموعه انجام می گیرد.

میز کارمندان در یک دفتر کار باید مجهز به امکاناتی باشد که فرد در طول روز و حین کار به آن ها نیاز دارد. وجود یک سیستم فایلینگ اداری نیز با توجه به حجم مدارک و اسناد ضروری به نظر می رسد. در اغلب میز های کارمندی یک جا برای کیس و تجهیزات کامپیوتر در نظر گرفته می شود تا فرد در حین کار با کمبود فضا مواجه نشود. همچنین ارگونومیک بودن میزها و صندلی و داشتن استاندارد های بین المللی نیز علاوه بر بهینه سازی کیفیت کار به سلامت کارمندان و بالا رفتن احساس رضایت آن ها کمک شایانی می کند.

مبلمان اداری آفن

مبلمان اداری مخصوص منشی ها اغلب به دلیل نزدیک بودن با میز کارشناسی و تجهیزات مدیر عامل باید طراحی هارمونیک و یکدست با آن داشته باشد، این یک اجبار نیست اما برای حفظ یکدستی و هماهنگی محیط برای این دو قسمت طراحی های مشابه و متناسبی را در نظر گرفته و از رنگ های هارمونیک استفاده نمایید.

اگر در فکر این هستید که تجهیزات و مبلمان اداری شما عمر طولانی تری داشته باشند بهتر است که با یک شرکت طراحی، ساخت و اجرای این دست از وسایل تماس بگیرید. مبلمان اداری که به طور خاص برای دفتر شما طراحی شوند علاوه بر ویژگی هایی که گفتیم دارای پایه های محکم تر و فلزی بوده و چینش ها و جابجایی های متعدد آن ها را فرسوده نمی کند. همچنین در ساخت های سفارشی، متریال با کیفیت تری استفاده می شود که این خود در حفظ زیبایی ظاهر و عمر مبلمان بی تاثیر نیست.

مبلمان اداری علاوه بر امکانی که در استفاده از فضاهای پرت ایجاد می کنند با حفظ یک دست بودن محیط کار به آن زیبایی، انسجام و هماهنگی می بخشند.

طرح یا چیدمان مبلمان و کارایی و بهره وری

اگر مبلمان اداری کارایی لازم را نداشته باشد، راندمان کاری را پایین می آورد. بنابراین، یکی از اولویت ها برای انتخاب مبلمان اداری، کارایی و بهره وری می باشد.معمولا کارمندان بیشتر ساعت خود را در محل کار سپری می کنند. مبلمان اداری درخواستی شما از هر نوعی که باشد، چه استاندارد و سفارشی، باید درعین برخورداری از سبکی زیبا، متناسب با هدف خاصی باشد که برای آن تولید شده است


اگر مبلمان اداری کارایی لازم را نداشته باشد، راندمان کاری را پایین می آورد. بنابراین، یکی از اولویت ها برای انتخاب مبلمان اداری، کارایی و بهره وری می باشد.معمولا کارمندان بیشتر ساعت خود را در محل کار سپری می کنند. مبلمان اداری درخواستی شما از هر نوعی که باشد، چه استاندارد و سفارشی، باید درعین برخورداری از سبکی زیبا، متناسب با هدف خاصی باشد که برای آن تولید شده است

در ادارات مدرن، یکی از دلایل پایین بودن بهره وری، بی نظمی است، اما انتخاب مبلمان اداری مناسب، این مشکل را رفع می کند. اگر در محل کار، فضای کاری مناسب، جایی مناسبی برای بایگانی و طرحی معقول برای چیدمان داشته باشیم، کارها به نحو روان و راحت انجام می شوند.

اولین اولویت برای ارتقا بهره وری میز اداری و صندلی اداری می باشد، بدون وجود یک میز کارشناسی مناسب و البته صندلی راحت و مطابق با آن، بازده کاری کارمندان قطعا پایین خواهد بود. اگر کارمندان موقع نشستن، زاویه ی راحتی نداشته باشند و برای تایپ کردن و یا دیدن مونیتور خود دچار مشکل باشند، از کارایی و بهره وری آنها کم می شود و حتی ممکن است باعث بروز مشکلاتی گردد و حتی متعاقبا موجب می شود که کارمند برای حل این مشکلات ساعاتی را خارج از شرکت سپری کند که در نهایت موجب کاهش بهره وری خواهد شد.مورد دیگری که در راندمان می تواند تاثیر داشته باشد مدرن بودن مبلمان اداری، نحوه چیدمان مبلمان، ارتفاع مناسب میزهای اداری می تواند تاثیر عمیق و قابل توجهی در رفتار و راندمان کارکنان یک سازمان داشته باشد.با این تصور که مبلمان اداری مناسبی دارید، قادر خواهید بود بهره وری مجموعه خود را وارد مرحله تازه ای کنید.

مبلمان اداری مدرن

جنس و ابعاد مبلمان اداری

قیمت مبلمان اداری با توجه به استانداردها، طرح، رنگ، جنس و کارایی متفاوت است. شرکت آفن با توجه به سلایق مشتریان و محیط های کار انواع مختلفی از مبلمان اداری مانند میز اداری، پارتیشن اداری، کتابخانه، فایل، کانتر و ... را با توجه به استانداردهای روز طراحی با بهترین قیمت به بازار عرضه کرده است.

برای انتخاب مبلمان اداری مناسب بهتر است پیش بینی درستی از وسایلی که کارمندتان قرار است استفاده کند داشته باشید چراکه برای هر پست و مقامی، فضایی متفاوت نیاز است و می بایست مبلمان خاص آن فعالیت را انتخاب کنید. استفاده هوشمندانه از مبلمان اداری در چیدمان فضاهای اداری ، محیطی مدرن، زیبا و راحت را فراهم می کند و این امکان را به شما می دهد که محیط کاری خود را به فضایی لذت بخش تبدیل کنید.

طرح یا چیدمان مبلمان و کارایی و بهره وری

مبلمان اداری که شما انتخاب می کنید باید با طرح و چیدمان انتخابی شما متناسب باشد. شرکت های open office از پارتیشن های بلند و کامل که دیگر مد نیستند، استفاده نمی کنند و دلیل آن هم این است که در شرکت های مدرن، ارتباط بین کارمندان بیشتر است و همین موضوع باعث افزایش کارایی و بهره وری خواهد شد. بهتر است از پارتیشن های دوجداره شیشه ای استفاده کنید، جای اضافی برای بایگانی فایل ها و برای میزها داشته باشند و در صورت نیاز، برای بزرگ کردن محیط ، امکان اضافه کردن میزهاییدیگر هم وجود داشته باشد.

مشخصات کمدهای بایگانی ریلی

فایل بایگانی ریلی (Rail archive) برای بایگانی انواع فایل بایگانی و پوشه اداری و باکس ها بکار می رود از دیگر موارد استفاده از فایل بایگانی ریلی استفاده برای نگهداری کتاب و کتابخانه می باشد این فایل ها لوازم و فایل های بایگانیرا از عوامل مضر طبیعی همچون حشرات و غبارها حفظ می کند


فایل بایگانی ریلی (Rail archive) برای بایگانی انواع فایل بایگانی و پوشه اداری و باکس ها بکار می رود از دیگر موارد استفاده از فایل بایگانی ریلی استفاده برای نگهداری کتاب و کتابخانه می باشد این فایل ها لوازم و فایل های بایگانیرا از عوامل مضر طبیعی همچون حشرات و غبارها حفظ می کند

اگر شما در محیط کار خود پرونده،کاغذوزونکنهای بسیاری دارید و در پیدا کردن جا برای آنها دچار مشکل هستید چند راه پیشروی شما قرار دارد،دسته بندی کنید اما گاهی اوقات شما چاره ای ندارید جز اینکه این کاغذها و پرونده ها را درکمدهای مخصوص بایگانیذخیره کنید.

نگهداری از اسناد و اوراق کار بسیار سختی است چنانچه اگر بخواهیم خیلی سریع به هر کدام از این اسناد و اوراق دسترسی پیدا کنیم باید آنها رادرستواصولیبایگانی کنیم.

فایل ریلی

کمد متحرک ریلی مکانیکییکی از تجهیزات پرکاربرد و معمول در قفسه بندی کردن وبایگانیاسناد و مدارک شرکت ها و سازمان هاست که نسبت به روش های قدیمی بایگانی با قفسه بندی ثابت مزایای زیادی دارد. راهروهای ثابت کمد های ریلی مکانیکی فضای بسیار کمتری را نسبت به قفسه بندی های ثابت اشغال می کنند؛ از این جهت ظرفیت نگهداری آنها نیز بیشتر از قفسه بندی ثابت می باشد، که البته این ظرفیت بر اساس محیط و نحوه چیدمان آن تا بیش از هشتاد درصد خواهد رسید.

با توجه به اینکهکمد های ریلی مکانیکیبا نیروی انسانی حرکت می کنند، در قفسه های ریلی مکانیکی از گیربکس استفاده شده است که با ضریب تبدبل بالا به سهولت امکان حرکت بلوک های (کمدهای)بایگانی را میسر می سازد و باعث افزایش بهره وری نیروی انسانی می شود. علاوه بر این امکان تولید این بلوک ها (کمدها) درهر طول و ارتفاعی نیز ممکن میباشد.

سیستم های بایگانی ریلی جهان بایگان بگونه ای طراحی و ساخته میشود که انطباق کامل با محل آرشیو هر سازمان و اداره ای را دارد. لذا مهم نیست که سازمان شما چه شکل و انداره ای دارد. این سیستم میتواند کاملا منطبق با نیازهای شمل طراحی، ساخته و نصب گردد. شرکت جهان بایگان به شما اطمینان میدهد هر آنچه را که از یک آرشیو مدرن انتظار دارید برآورده نماید و سازمان شما را همگام با پیشرفته ترین و مدرترین تجهیزات بایگانی مجهز و به روز نماید.

مشخصات کمدهای بایگانی ریلی

سیستم گردش هوا :

طبقات استاندارد بایگانی مجهز به سیستم گردش هوا می باشد که این امر طول عمر اسناد را افزایش می دهد.

بدنه :

بدنه و تمامی قطعات این قفسه ریلی طوری طراحی شده است که توسط پیچ و مهره به هم متصل شده وقابلیت افزایش طول، عرض و ارتفاع را به قفسه ها می دهد و همچنین قابلیت مونتاژ دمونتاژ را دارد..

شاسی :

این بخش کل بار اعمالی از اسناد و قفسه ریلی را به چرخ ها انتقال داده و استحکام کافی برای نگهداری ستون های قفسه بایگانی را ایجاد می کند.

قفسه بایگانی ریلی الکترونیکی

طراحی محصول طوریست که به قفسه ریلی بعد از قرار گیری بر روی ریل ها توسط یک پنل الکترونیکی تنها با فشردن یک دکمه با حرکتی نرم تحت کنترل کاربر قرار می گیرد.این قفسه بایگانی علاوه بر این قابلیت کنترل دستی، کامپیوتری و کنترل از راه دور را برای کاربر ایجاد می کند.

حرکت اتوماتیک توسط رایانه :

جاگذاری اسناد در این قفسه ریلی به گونه ای تعریف شده است که می توان با وارد نمودن شماره پرونده براساس کد تعریف شده محل دقیق سکانس مورد نظر را یافته و تصویر آن با انیمیشن بر روی صفحه مانیتور نمایش دهد. این امر موجب افزایش ۲ الی ۳ برابری سرعت دسترسی به اسناد می گردد.

حرکت توسط ریموت کنترل :

برای بهره وری بیشتر از قفسه بایگانی ریلی از ریموت کنترل استفاده می شود که فرد به راحتی می تواند از راه دور و با وارد نمودن شماره پرونده فایل حاوی زونکن مورد نظر را باز نمود.

حرکت الکترونیکی توسط پنل :

در یک روش با استفاده از پنل تعبیه شده در روی فایل ها به راحتی و با فشار دکمه فایل مورد نظر می توان تمامی قفسه های ریلی را به حرکت درآورده و راهروی مورد نظر را باز نمود این امر به صورت الکترونیکی انجام شده و قفسه بایگانی ریلی اتوماتیک همه با هم به حرکت در می آیند.

حرکت توسط فرمان :

در صورت نیاز و نبود برق میتوان از فرمان نیز برای جابجایی بلوکها بر روی ریل استفاده کرد.

پارتیشن دوجداره

از جمله راه حل هایی که می توان برای جلوگیری از مزاحمت های شنیداری و دیداری در فضای اداری ارائه دارد استفاده از پارتیشن اداری دوجداره می باشد که علاوه بر ایستایی و زیبایی و عایق صوتی مناسبی می باشد.

از جمله راه حل هایی که می توان برای جلوگیری از مزاحمت های شنیداری و دیداری در فضای اداری ارائه دارد استفاده از پارتیشن اداری دوجداره می باشد که علاوه بر ایستایی و زیبایی و عایق صوتی مناسبی می باشد. در طراحی این نوع پارتیشن از شیشه های دوجداره مات به جای پنل یو پی وی سی استفاده می شود که مزایای خود را به همراه دارد :

  • از آنجایی که این نوع پارتیشن ها دوجداره می باشند امکان عبور کابل های برق تلفن شبکه و سایر موارد تاسیساتی از طریق این پارتیشن وجود دارد.
  • استفاده از پارتیشن دوجداره به جای داکت بدون هیچ گونه اتصال بدنه و رسانایی برق و همین طور بدون ایجاد هیچ گونه پارازیت و noise انجام میگیرد.
  • در این نوع پارتیشن امکان استفاده از شیشه ساده و یا سندپلاست شده و یا طلق های پلی کربنات با شفافیت 92% وجود داشته و از جمله مزیت های این طلق ها می توان به ضد ضربه و ایمن بودن آنها اشاره کرد.
  • این مدل پارتیشن ها به هیچ گونه ساپورت و یا اتصال به زمینی نیاز ندارند و دارای قدرت ایستایی فوقالعاده ای میباشد.

پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره

در طراحی پارتیشن های دوجداره اصولا اندازه ها به صورت زیر میباشد :

  • ضخامت 10 سانتی متر
  • عرض 90 سانتی متر
  • میزان ارتفاع به سفارش مشتری بستگی دارد و البته حداکثر تا 420 سانتی متر می تواند باد.
  • برای ستون ها از پارتیشن ام دی اف با ضخامت 16 میلیمیتر و روکش ملامینه مناسب میباشد.
  • لبه ها با استفاده از نوار PVC یا ABC یا ضخامت 2 میلیمتر پوشانده می شود.
  • تمامی اتصالات در این نوع پارتیشن با پیچ فلزی و گام متناسب با ام دی اف که دارای پایه و کلاژ میباشد استفاده می شود و با فاصله کمی از زمین نصب می گرددد تا برای شستشو راحت تر باشد.

نکته : روکش ملامینه استفاده شده در پارتیشن اداری در برابر رطوبت، سایش، خش، تغییر پذیری ظاهری با گذشت زمان و اشعه ماورا بنفش بسیار مقاوم می باشد.

ابعاد مناسب پارتیشن اداری

رعایت اصول اولیه معماری و در کنار آن هنر و زیباشناسی از جمله موارد مهم در معماری اداری و تجاری میباشد و برای فضا سازی باید حداکثر استفاده را از این اصول برد تا بر میزان بهره وری محیط افزوده شود. برای رسیدن به چنین ویژگی باید اهداف کارفرما را درنظر گرفت . پیدایش معماری بر پایه سهولت زندگی و اصول آن نیز برای تامین نیازهای جاری زندگی شکل گرفته است. ولی این تداخل در سبکهایی از معماری ممکن است بوجود بیاید که پایه طراحی شرطی ایجاد شده باشد. همانطور که می دانید طراحی شرطی بر مبنای ایجاد فضاهایی با صرف انرژی برای هر بخش بوده و برای تعریف هر فضا اطلاع از عملکرد و کارایی مورد نیاز آن فضا الزامی است.


رعایت اصول اولیه معماری و در کنار آن هنر و زیباشناسی از جمله موارد مهم در معماری اداری و تجاری میباشد و برای فضا سازی باید حداکثر استفاده را از این اصول برد تا بر میزان بهره وری محیط افزوده شود. برای رسیدن به چنین ویژگی باید اهداف کارفرما را درنظر گرفت . پیدایش معماری بر پایه سهولت زندگی و اصول آن نیز برای تامین نیازهای جاری زندگی شکل گرفته است. ولی این تداخل در سبکهایی از معماری ممکن است بوجود بیاید که پایه طراحی شرطی ایجاد شده باشد. همانطور که می دانید طراحی شرطی بر مبنای ایجاد فضاهایی با صرف انرژی برای هر بخش بوده و برای تعریف هر فضا اطلاع از عملکرد و کارایی مورد نیاز آن فضا الزامی است.

البته در طراحی اداری نیز به جز مواردی که تنوع کار و خدمات بسیار محدود است و صرفا کلیه اجزای معماری برای سهولت ارتباط و انجام آن خدمت خاص بکار گرفته می شود، طراحی شرطی کاملا منطقی و کارا بوده و در طراحی اداری نیز همانطور که مشخص است خدمات جاری و ارتباطات نقش اساسی داشته و در نتیجه ما میتوانیم برای هر فضا میزان انرژی لازم را محاسبه و مبنای طراحی را برای ایجاد آن مهیا نماییم. در پارتیشن بندی و تیغه چینی اداری نیز این تقسیم بندی بسیار حائز اهمیت می باشد. طرح کلی پارتیشن بندی و ارتفاع پارتیشن اداری نیز اهمیت داشته و در تنظیم میزان ارتباط بین فضا های مختلف هر بخش اهمیت دارد.

پارتیشن بندی در فضاهای کاری مانند سایر اجزای معماری تابع قوانین و استانداردهای مدونی است که البته این اصول نیز همواره برای ایجاد فضاهای کاری استاندارد بوده و هدف از تیغه چینی اداری با پارتیشن های دو جداره و همچنین پارتیشن شیشه ای و سایر انواع پارتیشن، ایجاد حریم های کاری و محیط ایزوله و بعضا" آگوستیک می باشد. استفاده از پارتیشن اداری و هدف از پیدایش این محصول صرفا سهولت در اجرا و آزادی برای تغییرات احتمالی پارتیشن دو جداره ام دی اف و یا پارتیشن شیشه ای می باشد.

ابعاد مناسب پارتیشن اداری
ابعاد مناسب پارتیشن اداری

ارتفاع پارتیشن های شرکت پازل ستاپ اعم از پارتیشن اداری دوجداره ام دی اف شانل ، پارتیشن اداری دو جداره آگوستیک فیگارو ، پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف های گلاس ، پارتیشن اداری شیشه ای آلومینیوم استیل،پارتیشن شیشه ای ام دی اف سولید در ابعاد و ارتفاع های مختلفی تولید می گردد. ارتفاع در تمامی این نوع پارتیشن ها بستگی به کاربری فضای اداری مورد نظر می باشد. در برخی فضاها بنا به نیاز به داشتن فضاهایی با درجه آگوستیکی کامل یا نسبی برای ایجاد محیط کاری دیواید شده از سایر قسمت ها، نیاز به داشتن پارتیشن دو جداره یا پارتیشن شیشه ای تمام قد خواهیم داشت که بتواند مانع صوتی ایجاد کرده و به کارایی مورد نیازمان کمک کند.
در برخی فضاها نیز هدف از پارتیشن بندی ایجاد حریم های کاری برای کارکنان و یا مراجعه کنندگان بوده و برای چنین فضاهایی استفاده از پارتیشن های دوجداره و یا تک جداره شیشه ای با قد های کوتاه کفایت میکند. میزان قد پارتیشن اداری تابع قوانین معماری بوده و ما می بایست هارمونی حجمی و خطوط پلکانی و سایر موارد زیباشناسی را در آن رعایت نماییم.

تیغه چینی با پارتیشن های اداری بدون توجه به اصول معماری و صرفا برای ایجاد دیوارهای حائل شاید به ظاهر نیاز تقسیم بندی ما را حل نماید ولی برای طولانی مدت در محیط ایجاد مشکل کرده و استانداردهای لازم را به ما نخواهد داد. تیغه چینی اصولی در صورتی ممکن خواهد بود که طراح از تمامی ارتباطات و خدمات و اولویت های شغلی و خدماتی فضای کاری کاملا مطلع بوده و تقسیم بندی قدی و تیغه چینی را بر مبنای سیاست کاری هر شرکت طراحی کند.

استفاده از طرح مناسب پارتیشن برای کاربری مورد نیاز و تنظیم ارتفاع بر اساس نیاز محیطی میتواند تقسیم بندی بسیار مناسبی ایجاد کند. باید در نظر داشت ارتفاع و قد پارتیشن دوجداره و پارتیشن شیشه ای بستگی کامل به هدف تیغه چینی و تغییرات دارد که البته در هر محیط کاری بنا به نوع خدمات میتواند متغییر باشد.


1234
last