تاثیر رنگ ها در دکوراسیون اداری

پنجشنبه 23 شهريور 1396
12:27
eni

در دکوراسیون اداری مهم ترین قسمت که در واقع بیشتری فضای ممکن در یک محیط را در بر میگیرد و با کمی رسیدگی به آن می توان فضایی شاداب و یا بالعکس کسل کننده بوجود آورد، دیوار میباشد. به هیچ عنوان دیوار ساده برای هیچ گونه دکوراسیونی مخصوصا دکوراسیون اداری مناسب نمی باشد و تنها شما باید از تعدای تصویر و قاب عکس استفاده نمنایید را حس سرزندگی را به محیط کارتان بیاورید که البته در این مورد از رنگ های مناسب دیوار برای تصاویر و قاب های مرتبط استفاده نمایید.


در دکوراسیون اداری مهم ترین قسمت که در واقع بیشتری فضای ممکن در یک محیط را در بر میگیرد و با کمی رسیدگی به آن می توان فضایی شاداب و یا بالعکس کسل کننده بوجود آورد، دیوار میباشد. به هیچ عنوان دیوار ساده برای هیچ گونه دکوراسیونی مخصوصا دکوراسیون اداری مناسب نمی باشد و تنها شما باید از تعدای تصویر و قاب عکس استفاده نمنایید را حس سرزندگی را به محیط کارتان بیاورید که البته در این مورد از رنگ های مناسب دیوار برای تصاویر و قاب های مرتبط استفاده نمایید.

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون اداری

کیفیت کار تنها به متریالی که استفاده می کنید بستگی ندارد بلکه دکوراسیون اداری مورد استفاده هم بسیار مهم میباشد و در دکوراسیون اداری باید تمامی اصول و استانداردهای رنگ بندی و نورپردازی را مورد توجه قرار داد تا علاوه بر اینکه در روحیه کامندان تاثیر مثبت بگذارد شاهد روز به روز افزایش راندمان کارشان باشید.

ایجاد نظم در رنگبندی وسایل و لوازم مختلف جلوه محیط کارتان را افزایش می دهد. رنگ مورد استفاده در کف پوش ها و سقف و دیوارها اصولا باید با مبلمان و وسایل شخصی هماهنگی خاصی داشته باشد. در دکوراسیون اداری این موارد باید دقیق رعایت شود چرا که کوچکترین تضاد رنگی در محیط کاری از دید مشتری مخفی نمی ماند و در صورت مشاهده چین موردی تردید را در وی ایجاد می کند پس همین موارد کوچک را مد نظر قرار دهید و محیطی جداب و پرانرژی و عین حال بسیار شیک برای خودتان ایجاد نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که محیط شیک به منزله هزینه بسیار نمی باشد و شما به راحتی با قرار وسایل متتناسب در کار یکدیگر می توانید محیط بی نظر خود را داشته باشید.

نور پردازی به اندازه رنگ دیوارو کفپوش بسیار مهم میباشد. در دکوراسیون اداری برای هر قسمت از محیط کاری ، باید از رنگ های استفاده نمود که حس آرامش را در شما ایجاد نماید و یک دکوراتور حرفه ای باید دانش مورد نیاز در خصوص رنگ ها را داشته باشد و در کنار آن علم فنگ شویی بسیار مهم می باشد تا بتوان اثر فوق العاده ای ایجاد نمود.

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون اداری

اگر در طراحی اتاق خود از رنگ های سفید، خاکستری، صورتی و زرد استفاده نمایید با گذر زمان متوجه حالت کسلی در خود میشوید و یا حتی استفاده از رنگ زرد به تنها با خود عصابنیت را به همراه دارد و رنگ صورتی که تنها مختص خانم ها نمی باشد نه آقایان. در همین راستا تاثیر رنگ های استفاده شده برروی دکوراسیون داخلی به خصوص دکوراسیون ادارای را می توان به دو بخش تقسیم نمود :

1. اولین تاثیر روانی حاصل از رنگها در دکوراسیون اداری و محیط اطراف به دریافت حسِ رنگی که از طیف مرئی ناشی نشده باشد مربوط است که به صورت حس ذهنی تعریف می شود. اگر چشمانمان را ببندیم و آنگاه فشار ملایمی روی پلکها ایجاد کنیم میبینیم که احساس رنگ ، بصورت فام دار به وجود میآید که این یک اثر ذهنی از رنگ است و واقعی نمیباشد . دلیلِ دیدن رنگ ذهنی به دو پدیده مربوط است که بسیار به هم نزدیکند : یک تصویر حاصل از رنگ ، که مربوط است به حس رنگ بعد از گذر از تاثیر محرک که به آن کنتراست گفته می شود. دیگری که تباین نامیده می شود ناشی از احساس بصری است که همان لحظه پس از قطع تحریک عامل خارجی حاصل میشود . بنا بر این توضیحات تصاویر دو گونه هستند، منفی و مثبت: احساس دیدن ِ رنگی مکمل آن رنگ که دیده شده همان پس تصویر منفی میباشد. مثلاً رنگ سبز که پس تصویرِ رنگ قرمز است . اگر رنگ احساس شده همان رنگ محرک باشد این پس تصویر مثبت میباشد. مانند رنگ قرمز که در فام و پس تصویر، همان رنگ قرمز است.

2 : اثرات ذهنی رنگهای عینی: زمینه دیگر ملاحظه روانشناختی، به احساسهای معینی مربوط میشود که رنگهای عینی موجود در فضای اطراف و دکوراسیون داخلی در بیننده ایجاد میکنند؛ به عبارت دیگر در اینجا رابطه رنگهای عینی با اثرات ذهنی شان مورد بحث است . مثلاً آشکاراست که برخی فامها، پیش آینده هستند و موجب می شوند که اشیا نزدیکتر به نظر آیند ؛ بر عکس، برخی فامها پس رونده هستند و موجب میشوند تا اشیا دورتر به نظر آیند . همچنین فامهای دارای طول موج بلندتر (مثل قرمز و نارنجی) گرمتر از فامهای طول موج کوتاهتر (مثل آبی و سبز) احساس میشوند . احساس گرمی و سردی، پیش آیندگی وپس روندگی در واقع اثرات ذهنی رنگهای عینی هستند که از جنبه روانشناسی رنگ و نه از جنبه فیزیولوژیک رنگ، مورد بحث قرار میگیرد .

با توجه به دو مورد گفته شده رنگ ها در زندگی ما آنقدر تاثیر گذار میباشند که در دکوراسیون منزل و حتی دکوراسیون اداری نقش اصلی دارند و برای داشتن محیطی امن و در عین حال دل انگیز باید با رنگ های آشتی کنید و وزبان آن ها را یاد بگیرید. در دسته بندی رنگ ها می توان دو دسته نام برد :

1. رنگ های اصلی شمانند زرد، آبی و قرمز

2. رنگ های فرعی مانند سبز، بنفش، نارنجی، زرد مایل به سبز، سبز مایل به آبی ، آبی مایل به سبز، بنفش مایل به قرمز و ... که البته این رنگ ها نتیجه ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر می باشد.

در خصوص رنگ ها نمی توان صد درصد به همین دو دسته تقسیم بندیشون کنیم چرا که دسته های مختلف دیگری هم وجود دارد از جمله گرم و سرد که اگر بخواهیم بر این استس دسته بندی را نام ببریم رنگ هیی مانند سبز، فیروزه ای و رنگ هایی که در آن از رنگ آبی استفاده شده است را می توان رنگ سرد نامید و رنگ هایی مانند صورتی، نارنجی و ... که در آن از رنگ قرمز استفاده شده است به عنوان رنگ گرم شناخت.


[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دکوراسیون و پارتیشن اداری
رنگ پارتیشن اداری
زیباترین پارتیشن اداری
ساخت پارتیشن اداری
شرکت های پارتیشن بندی اداری
شرکت پارتیشن اداری
طراحی پارتیشن اداری
طرح پارتیشن اداری
طرحهای پارتیشن اداری
عکس پارتیشن اداری
عکسهای پارتیشن اداری
فروش پارتيشن اداري
فروش پارتیشن اداری
فروش پارتیشن اداری دست دوم
فریم پارتیشن اداری
قيمت پارتيشن هاي اداري
قیمت پارتیشن اداری اصفهان
قیمت پارتیشن اداری ام دی اف
قیمت پارتیشن اداری دست دوم
قیمت پارتیشن اداری دو جداره
قیمت پارتیشن بندی اداری
قیمت پارتیشن های اداری
قیمت پارتیشن چوبی اداری
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به قیمت پارتیشن اداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]